Het thema van Melody’s 6 Woorden met 1 Beeld schrijfuitdaging van deze week is ONBEKEND: bedenk een verhaal in slechts zes woorden – aangevuld met een foto – met een kwinkslag of een serieuze boodschap, passend bij dit thema.
Mijn bijdrage:
Kwispelen? Ik ken jou helemaal niet! 🐕
Klik voor een groter beeld
Doe je ook mee met de 6 Woorden met 1 Beeld uitdaging van Melodyk? Of wil je de andere verhalen lezen? Klik dan gauw op de button hieronder!
Het thema van Melody’s 6 Woorden met 1 Beeld schrijfuitdaging van deze week is (HET) LOT: bedenk een verhaal in slechts zes woorden – aangevuld met een foto – met een kwinkslag of een serieuze boodschap, passend bij dit thema.
Mijn bijdrage:
en geeft mijn leven sindsdien richting.
Het lot voerde me die dag op 18-jarige leeftijd naar een tweedehands boekwinkel in Breda, op zoek naar nieuw leesvoer. Mijn oog viel op drie versleten pockets met een witte kaft en tekeningen van vreemde figuren. Hmmm. Ze waren niet duur, dus ik kocht ze. En las ze in één ruk in een week uit – naast overdag stagelopen en verhuizen van de ene studentenkamer naar de andere. Daarna kocht ik De Hobbit, las die uit en begon weer opnieuw met de trilogie. Ik was volkomen in de ban van de Ring die zijn onweerstaanbare krachten op mij had losgelaten.
De boeken op de foto zijn de tweede set die ik kocht, omdat de eerste van ellende uit elkaar zijn gevallen. Verder heb ik nog de Engelse versies. En vorig jaar mocht ik eindelijk van mezelf de luxe Engelse edities (met tekeningen) aanschaffen. Jazeker, ik ben een echte Tolkien-nerd. 😉
Ik was niet alleen in de ban van het verhaal, maar ook van het fantasy genre; een diepe liefde dit nooit is overgegaan.
Maar het vrijgevige lot bracht nog veel meer. In aanloop naar de prachtige verfilmingen van Peter Jackson schreven we met een internationaal gezelschap magische en spannende verhalen op het TORC-forum. Bezochten we samen de premières van The Lord of the Rings-films vanuit Nederland, België en Duitsland. Had ik zelfs een MOOT in San Francisco. Ah, de herinneringen… ❤
Zonder het lot was ik nooit ingewijd in online roleplaying games én Dungeons & Dragons. Was ik nooit midden in de nacht opgestaan om denkbeeldige vloten te versturen. Zonder Tolkien geen levenslange innige vriendschappen die al 25 jaar standhouden. Zonder ingrijpen van het lot was ik nooit gaan bloggen, ook in het Nederlands, en had ik nooit nog meer lieve en dierbare vrienden ontmoet, zoals Melody.
Het lot trok zich destijds mijn lot aan. En daar ben ik immens dankbaar voor.
Doe je ook mee met de 6 Woorden met 1 Beeld uitdaging van Melodyk? Of wil je de andere verhalen lezen? Klik dan gauw op de button hieronder!
Afgelopen maandag nam een befaamde diergaarde in Rotterdam ons – dat wil zeggen Melody, Karel, Margriet, Giovanna en mij – in een warme omhelzing. Gelukkig lag de temperatuur in Blijdorp ettelijke graden lager dan in mijn eigen dorp. 😅
Tussen het voeren van vele gezellige gesprekjes, het insmeren, mensen en dieren kijken, het fotograferen, water tappen, lunchen en ijsjes eten door werd er ook nog gewerkt: Giovanna en ik hielden al lopende een brainstormsessie over nieuwe initiatieven voor Giovanna’s OverSchrijvenGesproken. Spannend!
De hart-en-andere-delen-verwarmende dag is al levendig verwoord en verbeeld in:
Het thema van Melody’s 6 Woorden met 1 Beeld schrijfuitdaging van deze week is BESCHERMING: bedenk een verhaal in slechts zes woorden – aangevuld met een foto – met een kwinkslag of een serieuze boodschap, passend bij dit thema.
Mijn bijdrage:
UNIVERSEEL RECHT
VAN IEDER KIND
SCHEEFGETROKKEN
Doe je ook mee met de 6 Woorden met 1 Beeld uitdaging van Melodyk? Of wil je de andere verhalen lezen? Klik dan gauw op de button hieronder!
Het thema van Melody’s 6 Woorden met 1 Beeld schrijfuitdaging van deze week is VERWARMING: bedenk een verhaal in slechts zes woorden – aangevuld met een foto – met een kwinkslag of een serieuze boodschap, passend bij dit thema.
Mijn bijdrage:
KOESTERENDE WARMTE
ZORGT VOOR SAMENHANGEND EINDRESULTAAT
Traybake banaan – ProjectGezond
Doe je ook mee met de 6 Woorden met 1 Beeld uitdaging van Melodyk? Of wil je de andere verhalen lezen? Klik dan gauw op de button hieronder!
Een lekkere stoel, kop thee, geborgenheid. Handen die papier omslaan, ogen die letters herkauwen tot tweedehands belevingen. De naald volgt de groeven van zwart vinyl en tovert de stem van James Taylor tevoorschijn. ‘Whenever I see your smiling face, I have to smile myself, because I love you.’
Als ik mijn rug en zitvlak eindelijk weet los te weken van de comfortabele omhelzing van verwarmd nepbont, been ik de Nederlandse winter in. Fris, knapperig, een tikkeltje vochtig. En ook nu heeft de natuur kleine verrassingen in petto.
De secondewijzer leidt traag maar onverbiddelijk naar het nieuwe jaar. Ik wens je veel energie en creativiteit, gezelligheid en verstilde momenten. Nieuwe kansen en dappere stappen. Deel ervaringen en geniet. En doe vooral ook gek op zijn tijd. 😉
Afgelopen zondag kon ik ein-de-lijk mijn geliefde Safaripark Beekse Bergen weer bezoeken, voor het eerst dit jaar. Diverse minder leuke periodes hielden me regelmatig gekluisterd aan huis, maar nu was ik los. Het olifantentrio wachtte op me, net als Melody/Ko, Daphne en Karel, met wie ik om 11 uur had afgesproken. En we waren niet de enige bezoekers: het was druk!
Eerst bijkletsen onder het genot van koffie en thee na de lange reis die we hadden gemaakt: Ko en Daphne vanuit het noordoosten, Karel vanuit het midden en ik vanuit het zuidoosten van het land.
We voeren met de boot naar de andere kant van het park en zagen neushoorns, jachtluipaarden, yaks, Schotse hooglanders, ooievaars, een ijsvogel, aalscholvers, watusirunderen en nog veel meer prachige dieren. Al die indrukken hadden ons hongerig gemaakt, en na de lunch vlijden we ons met andere bezoekers neer op de stenen trappen van de roofvogeldemonstratie. De uilen, gieren en arenden vlogen voorbij, evenals de tijd.
We waren bang dat de olifantjes al vroeg naar de stallen werden gebracht – het park sloot om half vijf – dus sjeesden we met gezwinde pas door het park terug naar de olifantenvlakte. En daar waren ze: Mosi, Ajabu en Tendai. ❤ De peuters speelden met en tussen de touwen, sleepten met takken en voerden schijngevechten uit. Olifantastisch! Ik bleef foto’s maken.
Ze konden er maar niet genoeg van krijgen… en wij ook niet. 😀 Puur genieten!
Klik hier voor nog meer foto’s. Vrees niet, het zijn niet alleen maar olifanten. 😉
Overal stonden al beelden voor de Lightsafari klaar: een magische belevenis die we in februari 2025 gaan meemaken. Jaja, de volgende afspraak staat alweer in de agenda’s! Lieve Ko, Daphne en Karel, dankjewel voor de gezelligheid en de fijne gesprekken, en tot volgend jaar!
Afgelopen donderdag stapte ik op mijn fiets en vond deze oase van rust, waar ik aan mijn nieuwe novelle schreef. Of misschien wordt het wel weer een roman. In de verte waren kinderstemmen te horen op het kabouterpad, maar voor de rest zongen alleen de vogels…